Uutiset

Ohjeita Fi-Nergy Voiman ja 365 Hankinnan asiakkaille

14.6.2021

Fi-Nergy Voima Oy:n, Fi-nergy Voima OÜ:n ja 365 Hankinta Oy:n sähköntoimitus asiakkaille on keskeytynyt. Energiavirasto kehoittaa ilmoituksen saaneita asiakkaita tekemään uuden sähkönmyyntisopimuksen valitsemansa myyjän kanssa.

Energiavirasto kehottaa ilmoituksen saaneita asiakkaita tekemään uuden sähkönmyyntisopimuksen viipymättä valitsemansa, uuden sähkönmyyjän kanssa. Jos asiakas ei tee uutta sähkönmyyntisopimusta, hänen sähköntoimituksensa lähtökohtaisesti päättyy kolmen viikon kuluttua. Verkkoyhtiöllä on velvollisuus ilmoittaa asiakkaalle myyjästä johtuvasta keskeytyksestä ennen sähkönjakelun keskeyttämistä. Lisäksi verkkoyhtiön on huolehdittava siitä, että kuluttajalle toimitetaan sähköä vähintään kolmen viikon ajan ilmoituksen lähettämisestä. Rovaniemen Verkko Oy ottaa yhteyttä oman jakelualueensa asiakkaisiin, joiden sähköntoimitus on vaarassa keskeytyä. 

Lue Energiaviraston ohjeet Fi-Energyn Voiman ja 365 Hankinnan asiakkaille

Tee uusi sähkönmyyntisopimus viipymättä

Sähkön toimituksen jatkuminen ja keskeytyksen välttäminen edellyttävät asiakkaan omia toimenpiteitä. Asiakkaan täytyy itse tehdä uusi sähkönmyyntisopimus jonkin sähkönmyyjän kanssa. Tietoa eri sähkönmyyjien sähkötarjouksista ja -sopimuksista on saatavilla esimerkiksi Energiaviraston ylläpitämästä www.sahkohinta.fi -palvelusta. Palvelu on puolueeton ja se sisältää kaikkien sähkönmyyjien yleisesti tarjolla olevat tuotteet. Sähkönmyyjät ilmoittavat tuotetiedot palveluun itse ja vastaavat tietojen oikeellisuudesta. Palvelua ylläpitää Energiavirasto.