Neve
5.7.2018

Neven valokuidusta tullut tarjous lapselle - tilauksen voi tehdä vain täysi-ikäinen

Sosiaalisessa mediassa on viime päivinä puhuttanut tapaus, jossa Napapiirin Kuituverkoilta oli tullut tarjous Loisto valokuitunetistä ja Neve valokuituliittymästä alaikäiselle lapselle. Kyseessä on inhimillinen erehdys. Napapiirin Kuituverkkojen tietoverkkopäällikkö Joonas Laurila epäilee, että heidän tekemänsä puhelinmarkkinointikampanjan yhteydessä henkilön täysi-ikäisyys on jostain syystä jäänyt tarkistamatta ja tarjous lähtenyt postiin. Alaikäisen kanssa sopimuksen tekeminen on kuitenkin mahdotonta.

- Lapsille ei missään nimessä ole tarkoitus myydä valokuitunettiä, eikä lapsi sellaista voisi edes käytännössä hankkia. Tarkistamme täysikäisyyden vielä sopimusta tehdessämme. Otamme tästä opiksi, ja meidän täytyy ohjeistaa markkinointikampanjan toteuttanutta kumppaniamme vielä tarkemmin tämän asian suhteen. Olemme pahoillamme sattuneesta kömmähdyksestä, sanoo Laurila.

Osa sosiaalisessa mediassa aiheesta keskustelleista mainitsi myös, ettei ollut saanut tarjousta, vaikka oli tarjouspyynnön jättänyt. Laurilan mukaan kevään ja alkukesän aikana tehdyn puhelinkampanjan myötä Napapiirin Kuituverkot on saanut yli 2000 tarjouspyyntöä valokuitunetistä. Kova kysyntä on ruuhkauttanut tarjouspyyntöjen käsittelyn.

- Tarjouspyyntöjä käsittelevältä kumppaniltamme muun muassa loppui välillä jo tarjousten mukaan laitettavat palautuskirjekuoretkin. Valitettavasti emme siis ole pystyneet vastaamaan tarjousta pyytäneille niin nopeasti kuin haluaisimme. Parannamme kuitenkin koko ajan tarjouspyyntöjen käsittelyä nopeammaksi, kertoo Laurila.

Keskustelussa joku oli kertomansa mukaan myös saanut tekstiviestillä tarjouksen, jonka olisi voinut hyväksyä vastaamalla tekstiviestillä ”OK”. Tällaisia viestejä Laurilan mukaan ei Napapiirin Kuituverkot lähetä vaan sopimus tehdään aina kirjallisena. Puhelimitse tai tekstiviestillä ei sopimuksia tehdä. Hän epäilee, että kyseessä on jonkin toisen toimijan tarjous tai väärinkäsitys.

- Olemme kyllä lähettäneet muistutusviestin tekstiviestillä niille asiakkaille, joille myös tarjous on lähtenyt postitse. Joissain tapauksissa on käynyt niin hullusti, että ajastettu viesti on lähtenyt ennen kuin tarjous on lähtenyt asiakkaalle. Tämäkin johtuu tarjouspyyntöjen käsittelymme ruuhkautumisesta, selventää Laurila.

Tarjouspyynnön Neven valokuituliittymästä ja Loisto valokuitunetistä voi helpoiten tehdä osoitteessa www.neve.fi/loisto. Lisätietoa valokuitunetistä, valokuituliittymistä ja lisäpalvelusita, kuten Loisto TV:stä löytyy os. www.neve.fi/valokuitulaajakaista.

NEVEn sivulla käytetään evästeitä. Lue lisää. Jatkamalla sivuston selailua hyväksyt evästeiden käytön. [Hyväksyn ehdot]
OK